Rosatomin yhtiöt siirtyvät yhtenäiseen brändiin

Rosatomin yhtiöt siirtyvät yhtenäiseen brändiin

20 Aug 2020

20. elokuuta, Moskova. – Valtion korporaatio Rosatomin organisaatiot ja yhtiöt ovat siirtyneet yhtenäisen brändin käyttöön. Venäjän ydinalan yritykset ottavat käyttöön yhtenäiset logot, jotka perustuvat Rosatomin tavaramerkkiin - ”Möbiuksen nauhaan”, säilyttäen samalla historialliset nimet ja oman identiteetin. Sateenvarjobrändin käyttö ydinalalla mahdollistaa Rosatomin yhtiöiden yhtenäisen asemoinnin kotimaan ja ulkomaan markkinoilla, mikä parantaa venäläisten ydinvoimayritysten ja niiden toteuttamien projektien tunnistettavuutta kumppaneiden ja tilaajien keskuudessa.

Uudelleenbrändäykseen liittyvää kampanjaa toteutetaan Rosatomin uuden strategian puitteissa. Uusi strategia vahvistettiin tämän vuoden huhtikuussa, ja se perustuu ”Yhtenäinen Rosatom”- periaatteeseen. Yhtenäisen brändäysjärjestelmän käyttöönotto oli looginen askel ydinalan yritysten voimien yhdistämisessä tuotteiden ja palveluiden edistämiseksi Venäjän ja ulkomaan markkinoilla. Rosatom on rakentanut kansainvälisessä mittakaavassa vahvan ja arvostetun brändin, ja pitkän historian omaavan nimen käyttö, mm. uusien tuotteiden edistämisessä muulla kuin ydinalalla (digituotteet, arktisen alueen kehitys, ympäristöhankkeet, koneenrakennus jne.) avaa Rosatomin yhtiölle laajat mahdollisuudet päästä lupaaville markkinoille.

On symbolista, että alan uudelleenbrändäykseen liittyvä laajamittainen kampanja toteutaan samaan aikaan Venäjän ydinteollisuuden 75-vuotisjuhlan kanssa. Rosatom siirtyy uudistettuna seuraavaan kehitysvaiheeseensa ja vastaa yhä tehokkaasti ajan haasteisiin sekä tekee työtä uusien mahdollisuuksien luomiseksi tuleville sukupolville.

Tästä päivästä alkaen RAOS Project Oy:n logo on seuraava:20. elokuuta, Moskova. – Rosatom-konsernin organisaatiot ja yhtiöt ovat siirtyneet yhtenäisen brändin käyttöön. Venäjän ydinalan yritykset ottavat käyttöön yhtenäiset logot, jotka perustuvat Rosatomin tavaramerkkiin - ”Möbiuksen nauhaan”, säilyttäen samalla historialliset nimet ja oman identiteetin. Uuden brändin käyttö ydinalalla mahdollistaa Rosatomin yhtiöiden yhtenäisen asemoinnin kotimaan ja ulkomaan markkinoilla, mikä parantaa venäläisten ydinvoimayritysten ja niiden toteuttamien projektien tunnistettavuutta kumppaneiden ja tilaajien keskuudessa.

Uudelleenbrändäykseen liittyvää kampanjaa toteutetaan Rosatomin uuden strategian puitteissa. Uusi strategia vahvistettiin tämän vuoden huhtikuussa, ja se perustuu ”Yhtenäinen Rosatom”- periaatteeseen. Yhtenäisen brändin käyttöönotto oli looginen askel ydinalan yritysten voimien yhdistämisessä tuotteiden ja palveluiden edistämiseksi Venäjän ja ulkomaan markkinoilla. Rosatom on rakentanut kansainvälisessä mittakaavassa vahvan ja arvostetun brändin. Pitkän historian omaavan nimen käyttö, mm. uusien tuotteiden edistämisessä (digituotteet, arktisen alueen kehitys, ympäristöhankkeet, koneenrakennus jne.) avaa Rosatomin yhtiölle laajat mahdollisuudet päästä  markkinoille.

On symbolista, että alan uudelleenbrändäykseen liittyvä laajamittainen kampanja toteutaan samaan aikaan Venäjän ydinteollisuuden 75-vuotisjuhlan kanssa. Rosatom siirtyy uudistettuna seuraavaan kehitysvaiheeseensa ja vastaa yhä tehokkaasti ajan haasteisiin sekä tekee työtä uusien mahdollisuuksien luomiseksi tuleville sukupolville.

Tästä päivästä alkaen RAOS Project Oy:n logo on seuraava: 

   

   

Rosatom pähkinänkuoressa:

Valtionyhtiö Rosatom (kokonainen nimi - valtion ydinenergiakorporaatio Rosatom) on yksi johtavista teknologiayrityksistä, monialainen holding-yhtiö. Rosatom kuuluu Venäjän top10-yritysten listaan. Valtionyhtiö pystyy toimittamaan ydinvoimalaitoksia avaimet käteen -periaatteella ja tarjoamaan niille polttoainetta. Rosatomilla on maailman laajin kansainvälinen projektiportfolio (projektien eri vaiheissa on 36 voimalayksikköä 12 maassa). Rosatom on Venäjän suurin sähköntuottaja ja täyttää yli 19% maan energiantarpeista. Rosatomin toimialaan kuuluu myös laitteiden ja isotooppituotteiden valmistus ydinlääketieteen tarpeisiin, tieteelliset tutkimukset, materiaalioppi, digituotteiden valmistus, erilaisten innovatiivisten ydin- sekä ei-ydintuotteiden valmistus. Rosatomin strategia on matalahiiliprojektien kehittäminen mukaan lukien tuulienergia. Valtionyhtiöön kuuluu yli 400 yritystä ja organisaatiota, joissa työskentelee yhteensä yli 250 000 henkilöä.

* * * * *

Median yhteydenotot:

Roman Dyukarev

PR Group, RAOS Project Oy



Puh. +7 910 0194270 (RUS and ENG)

roman.dyukarev@rosatom.fi